Skip to main content
Keluar Sekejap

Keluar Sekejap

By Khairy Jamaluddin dan Shahril Hamdan

Podcast Keluar Sekejap (KS) bersama Khairy Jamaluddin (KJ) dan Shahril Hamdan. Merapatkan jurang dalam perbincangan isu politik dan semasa dengan gaya lebih santai serta bahasa yang mudah difahami.

For collaboration and sponsorship, contact keluarsekejap@gmail.com
Available on
Apple Podcasts Logo
Spotify Logo
Currently playing episode

Isu Stoking, SUKOM 2026, Gaza Update, Serangan di Moscow

Keluar SekejapMar 26, 2024

00:00
01:29:11
Isu Stoking, SUKOM 2026, Gaza Update, Serangan di Moscow

Isu Stoking, SUKOM 2026, Gaza Update, Serangan di Moscow

Audio Siar Keluar Sekejap Episod 92 antaranya membincangkan isu panas iaitu stoking yang tercetak kalimah Allah yang dijumpai di KK Mart pada minggu lepas.Keluar Sekejap juga menyentuh tentang keputusan Malaysia tolak penganjuran Sukan Komanwel 2026, perkembangan terkini di Gaza dan serangan pengganas di Moscow.Keluar Sekejap turut berkongsi tentang statistik, bacaan dan tontonan pilihan mereka bagi minggu ini.Statistik Pilihan Minggu Ini :KJ : https://www.economist.com/science-and-technology/2024/03/19/ai-models-can-improve-corner-kick-tactics SH : https://www.sinardaily.my/article/197149/focus/national/malaysians-spend-almost-20-hours-a-week-on-social-mediaBacaan Pilihan Minggu Ini :KJ : https://amzn.eu/d/aNd6z5zSH : https://www.middleeasteye.net/opinion/war-gaza-israel-all-signs-point-strategic-defeatTontonan Pilihan Minggu Ini :KJ : https://g.co/kgs/cWx1pgiSH : https://youtu.be/Abo5heb9clI?si=oH2ZlMkFp9fsNjHnhttps://youtu.be/9LlohFkpoy8?si=V-tJBXp4xElPCfFuhttps://youtu.be/3HHyxzEdu4g?si=Rp59CqlgXqUsTQVgBagi yang berminat menaja episod Keluar Sekejap untuk 2024, boleh hubungi+601119191783 atau emel kami di tajaan.ks@gmail.com.

Mar 26, 202401:29:11
Isu Kewarganegaraan, Reformasi Ke Mana?, Prestasi Madani, Biawak Hidup

Isu Kewarganegaraan, Reformasi Ke Mana?, Prestasi Madani, Biawak Hidup

Audio Siar Keluar Sekejap Episod 91 yang telah menampilkan tetamu khas, YB Senator Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail, Menteri Dalam Negeri antaranya telah membincangkan Pindaan Perlembagaan Persekutuan Berhubung Perkara Kewarganegaraan yang bakal dibentangkan pada hari esok, 25 Mac 2024.


Keluar Sekejap juga mengulas tentang Reformasi, Prestasi serta Keserasian Kerajaan Madani.


Keluar Sekejap turut menyentuh tentang Pengecualian Usul Perhimpunan Agung UMNO, Akta Kesalahan Keselamatan (SOSMA) 2012 & Akta Hasutan 1948.


Bagi yang berminat menaja episod Keluar Sekejap untuk 2024, boleh hubungi

+601119191783 atau emel kami di tajaan.ks@gmail.com.

Mar 24, 202402:08:02
Kelantangan PMX Pertahan Palestin di Jerman, Pendedahan T.Menteri Kesihatan : Pengaruh “Big Tobacco”

Kelantangan PMX Pertahan Palestin di Jerman, Pendedahan T.Menteri Kesihatan : Pengaruh “Big Tobacco”

Audio Siar Keluar Sekejap Episod 90 antaranya membincangkan refleksi

episod lalu yang menampilkan tetamu khas, YAB Dato’ Seri Dr Ahmad Samsuri, Menteri Besar Terengganu.


Keluar Sekejap juga menyentuh tentang kelantangan dan ketegasan PMX mempertahankan Palestin di Jerman serta pendedahan Timbalan Menteri Kesihatan tentang pengaruh para pemain industri rokok serta produk merokok atau “Big Tobacco” ke atas pengguguran GEG.


Keluar Sekejap turut berkongsi tentang statistik, bacaan dan tontonan pilihan mereka bagi minggu ini.


Statistik pilihan Shahril :

https://milkeninstitute.org/sites/default/files/2024-03/GlobalOpportunityIndex2024240301.pdf


Statistik pilihan KJ :

https://www.channelnewsasia.com/commentary/inflation-economic-outlook-instant-noodles-ramen-demand-4194896


Bacaan pilihan Shahril :

https://twitter.com/GreyPhiri82/status/1742227287892803855?s=19


Bacaan pilihan KJ :

https://yaqeeninstitute.org/read/paper/approaching-the-quran-through-the-names-of-allah


Tontonan pilihan Shahril :

https://youtu.be/lKO1dp4PM-Q?si=Vr6j69a8DwyXpKIX


Tontonan pilihan KJ :

https://youtu.be/fkIvmfqX-t0?si=CMzo9SQ8PU2qcEs3


#KeluarSekejap akan memberi ‘give away’ 100 pas percuma buat pendengar dan penonton setia KS, untuk seats semasa rakaman live serta berbuka puasa bersama KS di Semua House pada 24 Mac (Ahad). Dapatkan tiket sekarang di : https://www.eventbrite.com/e/keluar-sekejap-live-podcast-singgah-di-semua-by-gxb-tickets-863428075617?aff=oddtdtcreator


Bagi yang berminat menaja episod Keluar Sekejap untuk 2024, boleh hubungi

+601119191783 atau emel kami di tajaan.ks@gmail.com.

Mar 18, 202401:29:00
Perjalanan Hidup Samsuri, Masa Depan PAS & PN, Prestasi Kerajaan Madani

Perjalanan Hidup Samsuri, Masa Depan PAS & PN, Prestasi Kerajaan Madani

Audio Siar Keluar Sekejap Episod 89 yang telah menampilkan tetamu khas, YAB Dato’ Seri Dr Ahmad Samsuri, Menteri Besar Terengganu antaranya telah menelusuri perjalanan hidup beliau.

Keluar Sekejap juga membincangkan tentang hala tuju kerajaan negeri Terengganu serta prestasi kerajaan Madani.

Keluar Sekejap turut menyentuh tentang masa depan PAS dan Perikatan Nasional menuju PRU16.

Bagi yang berminat menaja episod Keluar Sekejap untuk 2024,

boleh hubungi +601119191783 atau emel kami di tajaan.ks@gmail.com.

Mar 13, 202401:39:51
Kanak-Kanak Tanpa Kewarganegaraan, Pulangan Mencarum KWSP VS Pencen, Taylor Swift Di Singapura

Kanak-Kanak Tanpa Kewarganegaraan, Pulangan Mencarum KWSP VS Pencen, Taylor Swift Di Singapura

Audio siar Keluar Sekejap Episod 88 antaranya telah membicarakan pindaan peruntukan kewarganegaraan di dalam perlembagaan persekutuan yang dijangka dibentangkan pada sesi parlimen kali ini.Keluar Sekejap juga membincangkan tentang perbandingan pulangan mencarum KWSP atau pulangan pencen serta kadar dividen KWSP.Keluar Sekejap turut berkesempatan menyentuh konsert Taylor Swift di Singapura yang berlangsung selama 6 hari. Keluar Sekejap ingin mengucapkan terima kasih kepada RASAKU kerana telah menaja episod kali ini.Sejak tahun 1994, RASAKU telah menjadi nama yang dikenali dalam kalangan rakyat, menawarkan pelbagai produk masakan seperti Santan & Krim Kelapa, Kerisik dan banyak lagi. Produk RASAKU dihasilkan di bawah SOP kebersihan yang ketat dan memenuhi standard keselamatan makanan antarabangsa. Dengan teknologi terkini dan pembungkusan tradisional, RASAKU berjaya memelihara rasa asli dan memastikan jangka hayat produk sehingga 36 bulan. RASAKU terkenal dengan kualiti tulen dan kecemerlangan yang konsisten, memberikan kebaikan semulajadi kepada setiap isi rumah.Jom #sapotlokal dan dapatkan produk #Rasaku di:👉#Shopee ( https://shopee.com.my/rasakumarketingproducts )👉#Lazada ( https://www.lazada.com.my/shop/rasaku-os?path=index.htm&lang=en&pageTypeId=1 )Untuk keterangan lanjut korang boleh hubungi team Rasaku dengan melayari laman web https://rasaku.com.my/ atau follow semua akaun media sosial Rasaku di https://linktr.ee/rasaku.my untuk dapatkan update terkini mengenai mereka.Bagi yang berminat menaja episod Keluar Sekejap untuk 2024, boleh hubungi+601119191783 atau emel kami di tajaan.ks@gmail.com.

Mar 07, 202401:29:34
Introducing Kindred Stories: Seeking Knowledge & Sowing Kindness

Introducing Kindred Stories: Seeking Knowledge & Sowing Kindness

Welcome to Kindred Stories, a sister podcast Keluar Sekejap, where seeking knowledge and sowing kindness intersect. Join hosts Khairy and Shahril on a journey to explore the multifaceted experiences of Muslims around the globe. From personal anecdotes to thought-provoking discussions with influential Muslim figures, each episode delves deep into the narratives shaping our understanding of faith, culture, and humanity. Whether you seek inspiration, enlightenment, or simply a sense of connection, Kindred Stories offers a space where diverse voices unite in a quest for understanding and empathy. Tune in and join the conversation as we navigate the world together, one story at a time. Subscribe to stay updated on our latest episodes and join us in fostering a community of compassion and understanding. Subscribe and follow our socials!: Youtube Channel: https://www.youtube.com/@KindredStoriesPod FB: facebook.com/kindredstoriespod/ IG: instagram.com/kindredstories.pod/ TT: https://www.tiktok.com/@kindred.stories X: https://twitter.com/Kindredstories A big shoutout to our sponsor for the first episode: Airaz. Airaz, Founded in 2011, with more than 80,000 customers worldwide, is a Malaysian Sportswear brand focusing on Muslim Spiritual Fitness lifestyle. Airaz provides comfortable all climate wear, infusing Malaysian culture into their designs, they aim to be the first globally known Malaysian Muslim Sportswear brand, a unicorn by 2034. Check out http://www.airaz.my/ for more details!

Mar 05, 202409:18
Kenaikan SST, Waspada Pemikiran Khawarij, Resolusi Kongres Ekonomi Bumiputera

Kenaikan SST, Waspada Pemikiran Khawarij, Resolusi Kongres Ekonomi Bumiputera

Audio siar Keluar Sekejap Episod 87 antaranya telah membicarakan

Resolusi Kongres Ekonomi Bumiputera yang telah berlangsung pada 29 Februari hingga 2 Mac serta Kenaikan Cukai Jualan dan Perkhidmatan (SST).


Keluar Sekejap juga membincangkan tentang khutbah jumaat minggu lepas yang bertajuk Waspada Pemikiran Khawarij dan Pelepasan Banduan Secara Berlesen (PBSL).


Keluar Sekejap turut berkesempatan menyentuh peraturan terhadap kawal selia rokok dan vape.


Bagi yang berminat menaja episod Keluar Sekejap untuk 2024, boleh hubungi

+601119191783 atau emel kami di tajaan.ks@gmail.com.

Mar 04, 202401:27:56
Istiadat Pembukaan Parlimen, Reaksi PMX Terhadap Kejatuhan Nilai Ringgit, Kod Etika Wartawan

Istiadat Pembukaan Parlimen, Reaksi PMX Terhadap Kejatuhan Nilai Ringgit, Kod Etika Wartawan

Audio siar Keluar Sekejap Episod 86 antaranya telah membicarakan Istiadat Pembukaan Penggal Ketiga Majlis Parlimen Ke-15 yang dirasmikan oleh Yang di-Pertuan Agong, Sultan Ibrahim pada 26 Februari 2024.


Keluar Sekejap juga membincangkan tentang reaksi PMX terhadap kejatuhan nilai ringgit, Kod Etika Wartawan Malaysia, dan pembinaan lebuh raya PJD-Link.


Keluar Sekejap turut berkesempatan menyentuh tentang isu discaj penjawat awam serta pesara kerajaan dari IJN.


Bagi yang berminat menaja episod Keluar Sekejap untuk 2024, boleh hubungi

+601119191783 atau emel kami di tajaan.ks@gmail.com.

Feb 29, 202401:19:16
Post-Match Analysis PILPRES & PEMILU Indonesia 2024, Kejatuhan Nilai Ringgit

Post-Match Analysis PILPRES & PEMILU Indonesia 2024, Kejatuhan Nilai Ringgit

Audio siar Keluar Sekejap Episod 85 antaranya telah membicarakan Post-Match Analysis PILPRES & PEMILU Indonesia 2024 yang telah berlangsung pada 14 Februari 2024.


Keluar Sekejap juga membincangkan tentang kejatuhan nilai ringgit yang menghampiri paras terendah sejak 1998.


Keluar Sekejap dikesempatan ini ingin mengucapkan terima kasih kepada Mahajak Trio (MTE) yang telah menaja mikrofon SHURE untuk kami.


Kepada pendengar dan penonton Keluar Sekejap yang ingin mendapatkan mikrofon SHURE, boleh dapatkan ia di Shopee melalui link dibawah dengan diskaun khas melalui Code SHUREKS :


http://tinyurl.com/shp-mv7-ks


Free gift premium hoodie dari SHURE juga akan disertakan bersama.


Bagi yang berminat menaja episod Keluar Sekejap untuk 2024, boleh hubungi

+601119191783 atau emel kami di tajaan.ks@gmail.com.

Feb 22, 202401:07:31
Sedutan Pesta Audio Siar Kuala Lumpur 2024 (KL PodFest 2024)

Sedutan Pesta Audio Siar Kuala Lumpur 2024 (KL PodFest 2024)

Ikuti sedutan episod khas Keluar Sekejap sempena Pesta Audio Siar Kuala Lumpur 2024 (KL Pod Fest 2024) yang dibawa khas oleh Mamee Chef berlangsung pada 4 Februari lalu.


Antara kelainan yang kami tampilkan pada persembahan itu termasuklah membawa penonton menelusuri sejarah Malaysia pada dekad-dekad yang signifikan, kuiz dan pemberian barangan KS kepada penonton.


Topik-topik yang dibincangkan pula merangkumi peluang PAS meletakkan calon Perdana Menteri; kepentingan Sabah dan Sarawak dalam senario politik negara; penarikan diri Malaysia daripada menganjurkan perlumbaan F1 serta harapan dan pandangan KS terhadap Perdana Menteri, YAB Anwar Ibrahim.


Terima kasih kepada semua penaja-penaja yang telah menaja KL Podfest 2024!

Feb 19, 202415:18
KDNK 3.7%, Kongres Ekonomi Bumiputera 2024, Pencen VS KWSP, Beras Putih Malaysia Madani

KDNK 3.7%, Kongres Ekonomi Bumiputera 2024, Pencen VS KWSP, Beras Putih Malaysia Madani

Audio siar Keluar Sekejap Episod 84 antaranya telah membicarakan tentang KDNK Malaysia yang telah gagal mencapai sasaran, Kongres Ekonomi Bumiputera 2024 yang bakal berlangsung pada 29 Februari hingga 2 Mac depan serta Pencen VS KWSP.


Keluar Sekejap juga membincangkan tentang isu penetapan harga Beras Putih Malaysia Madani dan pendakwaan terhadap NGO Aman Palestin.


Bagi isu antarabangsa, Keluar Sekejap terus mengulas tentang genosid Israel dengan rancangan serangan besar-besaran rejim Zionis itu ke atas Rafah.


Disertakan NGO-NGO yang sah dan diaudit untuk tujuan sumbangan kepada Palestin :


1. MyCare Humanitarian Care Malaysia Bhd - 8602135592 CIMB

2. ⁠Cinta Gaza Malaysia - 564810507826 Maybank

3. ⁠MERCY Malaysia - 8000792908 CIMB

4. ⁠Malaysian Relief Agency - 564098208020 Maybank

5. ⁠Viva Palestina Malaysia - 564324601324 Maybank

6. ⁠Yayasan Kebajikan Muslim (MyFundAction) - 55051097 0367 Maybank


Bagi yang berminat menaja episod Keluar Sekejap untuk 2024, boleh hubungi +601119191783 atau emel kami di tajaan.ks@gmail.com.

Feb 17, 202401:20:34
Keputusan Petisyen Nik Elin, Kampung Baru Cina Jadi Tapak UNESCO

Keputusan Petisyen Nik Elin, Kampung Baru Cina Jadi Tapak UNESCO

Audio siar Keluar Sekejap Episod 83 antaranya telah membicarakan isu hangat yang kini menjadi perbualan rakyat Malaysia, iaitu keputusan petisyen kes Nik Elin. Keluar Sekejap juga membincangkan tentang isu Kampung Baru Cina yang ingin dijadikan Tapak UNESCO oleh YB Nga Kor Ming, Menteri KPKT. Keluar Sekejap berkesempatan mengulas tentang kemerosotan ekonomi China yang mampu menjejaskan negara. Bagi yang berminat menaja episod Keluar Sekejap untuk 2024, boleh hubungi +601119191783 atau emel kami di tajaan.ks@gmail.com.

Feb 12, 202401:14:42
Pengampunan Najib, Tun Abdul Taib Mahmud, Kuota 30% Wanita

Pengampunan Najib, Tun Abdul Taib Mahmud, Kuota 30% Wanita

Audio siar Keluar Sekejap Episod 82 antaranya telah membicarakan isu hangat yang kini menjadi perbualan rakyat Malaysia, iaitu Pengampunan 50% Dato’ Seri Najib Razak.

Keluar Sekejap juga membincangkan tentang legasi Tun Abdul Taib Mahmud di Sarawak.

Keluar Sekejap berkesempatan mengulas tentang isu graduan asing bekerja di Malaysia dan kuota 30% wanita sebagai pembuat keputusan.

Bagi yang berminat menaja episod Keluar Sekejap untuk 2024, boleh hubungi

+601119191783 atau emel kami di tajaan.ks@gmail.com.



Feb 08, 202401:24:51
Keberangkatan Balik Al-Sultan Abdullah, Pemasyhuran Sultan Ibrahim, Gambaran Ekonomi Malaysia 2024

Keberangkatan Balik Al-Sultan Abdullah, Pemasyhuran Sultan Ibrahim, Gambaran Ekonomi Malaysia 2024

Audio siar Keluar Sekejap Episod 81 yang bersiaran secara langsung pada program “Malaysia Market Outlook 2024: Propelling Malaysia Forward” dianjurkan oleh Affin Bank, antaranya telah membicarakan tentang keberangkatan balik Al-Sultan Abdullah dan pemasyhuran Sultan Ibrahim sebagai Sultan Ibrahim sebagai YDPA ke XVII.


Keluar Sekejap juga membincangkan tentang gambaran ekonomi Malaysia bagi tahun 2024 serta pertukaran beberapa kepimpinan GLC baru-baru ini.


Bagi isu antarabangsa, Keluar Sekejap mengulas tentang Pilihan Raya Presiden AS.


Di kesempatan ini, Keluar Sekejap serta para penonton mengucapkan terima kasih kepada Affin Bank kerana telah menaja episod kali ini.


Bagi yang berminat menaja episod Keluar Sekejap untuk 2024, boleh hubungi

+601119191783 atau emel kami di tajaan.ks@gmail.com.

Feb 01, 202401:37:29
Tun Daim, Drama Politik Terkini, Laporan dri Lapangan Di Surabaya, Pencen Penjawat Awam&Ahli Politik

Tun Daim, Drama Politik Terkini, Laporan dri Lapangan Di Surabaya, Pencen Penjawat Awam&Ahli Politik

Audio siar Keluar Sekejap Episod 80 antaranya telah membicarakan tentang pencen penjawat awam pengambilan baharu dan ahli politik, kes Tun Daim Zainuddin dan Isterinya, serta drama politik negara terkini.


Shahril Hamdan juga berkesempatan membuat laporan dari lapangan di Surabaya untuk Keluar Sekejap : Indonesia bagi siri 2.


Dikesempatan ini, Keluar Sekejap ingin mengucapkan terima kasih kepada Joey Mattress kerana telah menaja episod kali ini.


Bagi Joey Mattress, membeli tilam tak sepatutnya mengosongkan poket anda. Ingin tahu lebih lanjut? Layari https://joeymattress.com/ untuk mulakan percubaan bebas risiko anda.


Jangan lupa gunakan kod diskaun eksklusif Keluar Sekejap [KS150] untuk mendapatkan diskaun RM150 pada pembelian tilam anda.


Joey’s Social Media

● FB - https://www.facebook.com/myjoeymattress/

● IG - https://www.instagram.com/joeymattress/


Joey’s Online Store

● https://joeymattress.com/

● https://shopee.com.my/joeymattress



Temui dan tonton sendiri program audio siar (podcast) kegemaran anda secara langsung di Pesta Audio Siar Kuala Lumpur 24 (KL PodFest 24) pada 3 dan 4 Februari depan di PJPAC, One Utama!


Jangan ketinggalan untuk menyaksikan persembahan utama oleh Keluar Sekejap pada Ahad, 4 Februari.


Ikuti Insta @Klpodfest untuk mengikuti jadual penuh festival yang diumumkan mulai hari ini. Dapatkan tiket anda sekarang di https://www.klpodfest.com/.


Bagi yang berminat menaja episod Keluar Sekejap untuk 2024, boleh hubungi

+601119191783 atau email pada tajaan.ks@gmail.com.

Jan 27, 202401:28:55
Ketuanan Melayu, 30% Kuota Wanita, Pengalaman Menteri MITI Paling Lama Berkhidmat

Ketuanan Melayu, 30% Kuota Wanita, Pengalaman Menteri MITI Paling Lama Berkhidmat

Audio siar Keluar Sekejap Episod 79 yang menampilkan tetamu khas ‘The Iron Lady of Malaysia’, Tan Sri Rafidah Aziz, antaranya telah membicarakan tentang ‘world view’ beliau dengan lebih dekat serta pengalaman beliau sebagai Menteri MITI paling lama berkhidmat.


Keluar Sekejap bersama Tan Sri Rafidah Aziz juga dapat membincangkan tentang konsep ketuanan melayu, 30% kuota wanita serta politik UMNO kini.


Temui dan tonton sendiri program audio siar (podcast) kegemaran anda secara langsung di Pesta Audio Siar Kuala Lumpur 24 (KL PodFest 24) pada 3 dan 4 Februari depan di PJPAC, One Utama!


Festival dua hari ini akan turut memberi peluang kepada para pengunjung mencuba sendiri pengalaman mengendalikan sesebuah audio siar melalui bengkel-bengkel serta aktiviti menarik lain yang disusun.


Jangan ketinggalan untuk menyaksikan persembahan utama oleh Keluar Sekejap pada Ahad, 4 Februari.


Ikuti Insta @Klpodfest untuk mengikuti jadual penuh festival yang diumumkan mulai hari ini. Dapatkan tiket anda sekarang di https://www.klpodfest.com/.


Bagi yang berminat menaja episod Keluar Sekejap untuk 2024, boleh hubungi

+601119191783 atau email pada tajaan.ks@gmail.com.

Jan 23, 202401:16:08
AI Untuk Rakyat, Pekerja Asing, Pengecualian CGT, Dual Language Programme (DLP)

AI Untuk Rakyat, Pekerja Asing, Pengecualian CGT, Dual Language Programme (DLP)

Audio Siar Keluar Sekejap Episod 78 antaranya membincangkan AI untuk Rakyat yang dilancarkan oleh PMX pada 16 Januari yang lepas dan keputusan kerajaan tentang pengecualian cukai keuntungan modal (CGT) & Cukai Pendapatan Sumber Asing (FSI) terhadap unit amanah.


Selain itu, kami turut membicarakan tentang isu pekerja asing di Malaysia serta Dual Language Programme (DLP) di sekolah-sekolah.


Keluar Sekejap juga berkesempatan mengulas tentang kemenangan Donald Trump di Kaukus Iowa.


Temui dan tonton sendiri program audio siar (podcast) kegemaran anda secara langsung di Pesta Audio Siar Kuala Lumpur 24 (KL PodFest 24) pada 3 dan 4 Februari depan di PJPAC, One Utama!


Festival dua hari ini akan turut memberi peluang kepada para pengunjung mencuba sendiri pengalaman mengendalikan sesebuah audio siar melalui bengkel-bengkel serta aktiviti menarik lain yang disusun.


Jangan ketinggalan untuk menyaksikan persembahan utama oleh Keluar Sekejap pada Ahad, 4 Februari.


Ikuti Insta @Klpodfest untuk mengikuti jadual penuh festival yang diumumkan mulai hari ini. Dapatkan tiket anda sekarang di https://www.klpodfest.com/.


Bagi yang berminat menaja episod Keluar Sekejap untuk 2024, boleh hubungi

+601119191783 atau email pada tajaan.ks@gmail.com.

Jan 19, 202401:29:18
Kenyataan Tun M & Ngeh Koo Ham, Man On The Run, JHR-SG SEZ, Akta Parlimen Berpenggal Tetap

Kenyataan Tun M & Ngeh Koo Ham, Man On The Run, JHR-SG SEZ, Akta Parlimen Berpenggal Tetap

Audio Siar Keluar Sekejap Episod 77 antaranya membincangkan tentang kenyataan Tun Mahathir dan Ngeh Koo Ham serta dokumentari Netflix: Man On The Run yang hangat diulas masyarakat sejak beberapa minggu lalu.


Selain itu, kami turut membicarakan tentang Zon Ekonomi Khas (SEZ) Johor-Singapura yang baru dimeterai memorandum persefahamannya, serta kepututusan firma Jepun yang menarik diri daripada projek HSR.


Keluar Sekejap juga berkesempatan mengulas tentang Akta Penggal Tetap Parlimen dan isu antarabangsa iaitu, tindakan AS & UK menyerang Houthi di Yaman serta Pilihan Raya Taiwan & Bangladesh.


Disertakan penulisan Shahril Hamdan berkenaan Langkah Dubai di South China Morning Post: https://www.scmp.com/week-asia/opinion/article/3248261/malaysias-dubai-move-may-have-been-mirage-no-political-detente-sight dan pautan kepada episod The Thinking Muslim mengenai adakah masyarakat Islam akan menolak Presiden Biden ekoran isu Gaza dan Houthi

di https://youtu.be/VvlEhV3WGfk?si=OIkyYZ7DFlwTh_F4.



Selain itu, temui dan tonton sendiri program audio siar (podcast) kegemaran anda secara langsung di Pesta Audio Siar Kuala Lumpur 24 (KL PodFest 24) pada 3 dan 4 Februari depan di PJPAC, One Utama!


Festival dua hari ini akan turut memberi peluang kepada para pengunjung mencuba sendiri pengalaman mengendalikan sesebuah audio siar melalui bengkel-bengkel serta aktiviti menarik lain yang disusun.


Jangan ketinggalan untuk menyaksikan persembahan utama oleh Keluar Sekejap pada Ahad, 4 Februari.


Ikuti Insta @Klpodfest untuk mengikuti jadual penuh festival yang diumumkan mulai hari ini. Dapatkan tiket anda sekarang di https://www.klpodfest.com/.


Bagi yang berminat menaja episod Keluar Sekejap untuk 2024, boleh hubungi

+601119191783 atau email pada tajaan.ks@gmail.com.

Jan 15, 202401:44:58
Langkah Dubai, Pangkalan Data Utama (PADU), 2024: Tahun Pilihan Raya

Langkah Dubai, Pangkalan Data Utama (PADU), 2024: Tahun Pilihan Raya

Siri pertama Keluar Sekejap bagi tahun ini iaitu Episod 76 antaranya membincangkan tentang naratif politik Langkah Dubai yang hangat dibincangkan masyarakat sejak beberapa minggu lalu.

Selain itu, kami turut membicarakan isu Pangkalan Data Utama (PADU) yang dilancarkan kerajaan baru-baru ini serta isu-isu antarabangsa 2024 tahun pilihan raya dan Gaza.

Dikesempatan ini, Keluar Sekejap ingin mengucapkan terima kasih kepada VIDA Malaysia kerana telah menaja episod kali ini.

Jenama minuman VIDA Zero merupakan jenama minuman tempatan baru di Malaysia. Prinsip inovasi VIDA Malaysia adalah memastikan semua produk mesti mengandungi manfaat untuk meningkatkan kualiti kehidupan pengguna VIDA Malaysia. Selaras dengan pinsip ini, VIDA Zero dicipta sebagai minuman Tanpa Gula, Tanpa Kalori dan Tanpa Pewarna. VIDA Zero didapati dalam 6 perisa yang menyegarkan iaitu Salty Lychee, Green Apple, Original Citrus, Sakura, Lemon dan Minty Lime.

Jom #sapotlokal dan nikmati kesegaran minuman buatan Malaysia, VIDA Zero di kedai-kedai berhampiran atau beli online je di Shopee dan Lazada sekarang.

Untuk yang ingin menaja Keluar Sekejap untuk 2024, boleh hubungi+601119191783 atau email pada tajaan.ks@gmail.com.

Jan 09, 202401:32:14
‘World View’ KJ & SH, Buku Dan Penulisan Kegemaran, Idea Dalam Politik

‘World View’ KJ & SH, Buku Dan Penulisan Kegemaran, Idea Dalam Politik

Audio siar Keluar Sekejap Episod 75 merupakan episod secara langsung di Georgetown Literary Festival, ‘Pulau Pinang’ pada 25 November 2023.

Antaranya telah membincangkan tentang ‘World View’ KJ dan Shahril, buku, sastera, dunia bacaan, penulisan, dan idea.

Georgetown Literary Festival adalah festival yang bermatlamat untuk menggalak wacana intelektual berkenaan isu tempatan, serantau dan antarabangsa.

Ini merupakan Episod Terakhir Keluar Sekejap untuk tahun ini.Kita jumpa lagi pada 2024!

Bagi yang ingin menaja Keluar Sekejap untuk 2024, mohon hubungi +601119191783 atau email ke tajaan.ks@gmail.com.

Dec 27, 202301:04:46
PILPRES & PEMILU Indonesia 2024, Temubual Bersama Mahfud MD - Calon Wakil (Naib) Presiden Indonesia

PILPRES & PEMILU Indonesia 2024, Temubual Bersama Mahfud MD - Calon Wakil (Naib) Presiden Indonesia

Audio siar Keluar Sekejap Episod 74 antaranya telah membincangkan Pemilihan Umum Presiden Indonesia yang bakal berlangsung pada 14 Februari 2024.


Keluar Sekejap yang diwakili Shahril Hamdan juga telah turun ke Jakarta bagi membuat tinjauan terhadap situasi kempen terkini di sana.


Kami teruja kerana turut berkesempatan untuk menemubual Calon Wakil Presiden untuk Ganjar Pranowo iaitu Mahdud MD.


Bagi yang ingin menaja Keluar Sekejap untuk 2024, mohon hubungi +601119191783 atau email ke tajaan.ks@gmail.com.

Dec 19, 202301:18:16
Rombakan Kabinet, Titah Sultan Johor, Konsensus COP 28, Resolusi UNGA, Refleksi KS 2023

Rombakan Kabinet, Titah Sultan Johor, Konsensus COP 28, Resolusi UNGA, Refleksi KS 2023

Audio siar Keluar Sekejap Episod 73 antaranya telah membincangkan Rombakan Kabinet Madani yang telah berlaku pada 12 December 2023 yang lepas dan Titah DYMM Sultan Johor Dalam Wawancara Bersama The Straits Times Singapura.



Keluar Sekejap juga telah membincangkan Konsensus yang telah dicapai pada United Nations Climate Change Conference (COP 28) dan Resolusi UNGA menuntut gencatan senjata di Gaza.


Keluar Sekejap mengambil kesempatan ini juga membincangkan refleksi perjalanan kami sepanjang 2023 dalam dunia Audio Siar.


Keluar Sekejap ingin mengucapkan jutaan terima kasih buat semua penonton dan pendengar yang telah memberikan sokongan yang cukup bermakna buat kami.


Sesungguhnya, tanpa kalian semua, mustahil Keluar Sekejap akan berada di tahap ini.


Rakaman Episod 73 ini merupakan rakaman yang terakhir Keluar Sekejap untuk tahun ini. Namun, akan ada dua episod bonus bakal disiarkan nanti yang telah dirakam lebih awal!


Untuk yang ingin menaja Keluar Sekejap untuk 2024, boleh hubungi

+601119191783 atau email pada tajaan.ks@gmail.com.


Jumpa lagi pada 2024!

Dec 15, 202302:03:10
PRK Kemaman, ⁠Drama Terkini UMNO, Lim Kit Siang : Impian Malaysia, COP 28

PRK Kemaman, ⁠Drama Terkini UMNO, Lim Kit Siang : Impian Malaysia, COP 28

Audio siar Keluar Sekejap Episod 72 antaranya telah membincangkan Keputusan PRK Kemaman yang telah dimenangi oleh Menteri Besar Terengganu Dato’ Seri Dr. Ahmad Samsuri bin Mokhtar, pemecatan Isham Jalil daripada UMNO dan kenyataan Lim Kit Siang tentang Impian Malaysia.


Keluar Sekejap juga berkesempatan membincangkan United Nations Climate Change Conference (COP 28), Laporan Programme for International Student Assessment (PISA) 2022 dan keadaan terkini di Gaza.


Disertakan pembentangan Laporan PISA oleh Nadiem Makarim, Menteri Pendidikan Indonesia yang dirujuk oleh Shahril :


https://www.youtube.com/live/2d91H96NfMw?si=0W43NAVUq4BU_2Xh

Dec 09, 202301:20:43
Dari Mufti Kepada Menteri, Politik Islam, Kemajmukan Masyarakat Malaysia, Konsert Coldplay

Dari Mufti Kepada Menteri, Politik Islam, Kemajmukan Masyarakat Malaysia, Konsert Coldplay

Audio siar Keluar Sekejap Episod 71 yang menampilkan Ustaz Datuk Dr. Zulkifli Mohamad al-Bakri, Mantan Menteri Agama dan Mantan Mufti Wilayah Persekutuan antaranya telah membincangkan tentang perjalanan beliau dari Mufti kepada Menteri, Politik Islam secara keseluruhannya dan Kemajmukan Masyarakat Malaysia.Episod ini juga membincangkan tentang penganjuran Konsert Coldplay pada bulan lepas yang telah menjadi perbualan ramai, Perwarisan Harta Orang Islam serta Kesepaduan Negara Arab tentang Isu Palestin.Penonton dan pendengar Keluar Sekejap juga boleh memuat turun di Google Store dan Apps Store, aplikasi ‘Al-Inarah’ yang merupakan aplikasi peranti pintar pertama di Malaysia yang menyediakan khidmat soal jawab kemusykilan agama yang dikendalikan oleh Dato’ Seri Dr. Zulkifli Mohamad Al-Bakri. Keluar Sekejap dikesempatan ini ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada UBB Amanah Berhad kerana telah menaja episod kali ini.UBB Amanah Berhad ialah sebuah syarikat amanah yang berdaftar di bawah Akta Syarikat Amanah 1949 yang mengkhusus kepada perancangan harta dengan menjadikan produk Amanah Tunai sebagai produk utama bagi memberikan solusi kepada masalah harta pusaka yang semakin meruncing hari ini. UBB Amanah Berhad mempunyai pengalaman selama 35 tahun sejak tahun 1988 dan telah membantu hampir 60,000 pelanggan di dalam menguruskan Akaun Amanah Tunai mereka. Pada awal tahun ini, UBB Amanah Berhad telah melancarkan produk Amanah Tunai Patuh Syariah yang pertama dan satu-satunya di Malaysia bagi membantu pelanggan yang beragama Islam khususnya. Produk Amanah Tunai ini dikenali dengan nama AMANAH LIAWM MUMTIR.Berita baik untuk pengikut Keluar Sekejap, sesiapa yang melanggan produk Amanah Tunai Patuh Syariah UBB Amanah Berhad melalui +60172442811 akan mendapat unjuran Pendapatan Amanah sebanyak 6%-8%.Ikuti perkembangan UBB Amanah Berhad di media sosial berikut : Website Rasmi https://www.ubbamanah.comFacebook https://www.facebook.com/ubbamanah?mibextid=LQQJ4dInstagram https://instagram.com/ubbamanah?igshid=OGQ5ZDc2ODk2ZA==X https://x.com/ubbamanahberhad?s=11&t=SZk0EUfxxKqTZWrHYJdi6w

Dec 06, 202302:05:21
Kes Pembunuhan Altantuya Shaariibuu, Pengampunan Dato’ Seri Najib Razak

Kes Pembunuhan Altantuya Shaariibuu, Pengampunan Dato’ Seri Najib Razak

Audio siar Keluar Sekejap Episod 70 yang menampilkan Peguam Terkenal, Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah antaranya telah membincangkan Kes Pembunuhan Altantuya yang kembali hangat dibincangkan selepas tular video temubual Koperal Sirul bersama Al-Jazeera dan proses pengampunan Dato’ Seri Najib Razak. Keluar Sekejap juga berkesempatan membincangkan RUU Kawalan Produk Merokok Demi Kesihatan Awam 2023 yang telah diluluskab petang tadi, kenyataan PMX tentang projek ‘Land Bridge’ Thailand serta kempen boikot barangan Israel. Keluar Sekejap ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada Vico Malaysia yang telah menaja episod kali ini. Jenama minuman berperisa coklat malt (Vico) sudah memasuki 3 dekad memberikan kebaikannya kepada rakyat Malaysia. Badan Cergas Minda Cerdas untuk seisi keluarga, Vico berikan yang terbaik menerusi rangkaian take home pack (Pouch), convenient pack (3 in 1)  juga on-the-go pack (Vico UHT). Jom #sapotlokal dan dapatkan kebaikan Vico di kedai-kedai berhampiran atau beli online je di Shopee dan Lazada sekarang. Berita baik untuk followers Keluar Sekejap Podcast, Vico nak bagi diskaun RM2 kalau korang beli produk Vico  secara online dengan minimum pembelian serendah RM20 tau. Terhad untuk 1000 orang pertama yang tebus menggunakan link istimewa ni; Shoppe: https://shopee.com.my/voucher/details?evcode=VklDT0tT&from_source=voucher-wallet&promotionId=764707292266496&signature=91a4aba39d49114de0076c8c4b8c22981cf9c8a24ad9aa2058d8f55bea6926ed  Lazada: https://pages.lazada.com.my/wow/gcp/my/store_lp/voucher?sellerId=vokbw590ql2&voucherId=vnr91wlm7oebk9&scene=store&domain=SHOP  Vico juga selalu anjurkan peraduan-peraduan menarik tau. Untuk keterangan lanjut korang boleh hubungi team Vico dengan melayari laman web https://www.vico.com.my/  atau follow semua akaun media sosial Vico di Facebook & Instagram untuk dapatkan update terkini mengenai mereka.

Dec 01, 202301:41:04
Setahun PMX, Kongres Nasional PKR, Perhimpunan Agung Bersatu, Nik Elin

Setahun PMX, Kongres Nasional PKR, Perhimpunan Agung Bersatu, Nik Elin

Audio siar Keluar Sekejap Episod 69 antaranya telah membincangkan tentang prestasi setahun pentadbiran YAB Datuk Seri Anwar Ibrahim bersama Kerajaan Madani. Episod ini juga mengupas sedikit perjalanan Kongres Nasional PKR 2023 dan Perhimpunan Agung Tahunan Bersatu 2023 yang telah berlangsung pada hujung minggu lepas. Kami turut mengambil kesempatan membicarakan tentang kes Nik Elin dan pembekuan akaun Aman Palestin. Turut disertakan : Penulisan Rencana daripada Khairy Jamaluddin tentang prestasi setahun PMX : https://fulcrum.sg/anwars-first-year-performative-and-underperforming/ Temu Bual Shahril Hamdan di BFM tentang prestasi setahun PMX : https://www.bfm.my/podcast/morning-run/the-breakfast-grille/anwar-ibrahim-pmx-reform-politics-madani-government Keluar Sekejap bersama rakan-rakan audio siar juga telah mengumumkan penganjuran Pesta Audio Siar Kuala Lumpur 2024 (KL PodFest 2024) pada 3 dan 4 Februari tahun depan dan maklumat lanjut boleh diperolehi di laman web www.KLpodfest.com. Tiket ke pesta audio siar pertama di Malaysia ini akan mula dijual pada 1 Disember 2023. Untuk pengumuman lanjut, ikuti juga laman media sosial KL PodFest di: IG: @KLPodFest TikTok: @KLPodFestival FB: https://.facebook.com/klpodfest

Nov 28, 202301:28:47
Fungsi Bank Dunia, Bank Dunia dikuasai Amerika Syarikat, Prestasi Ekonomi Madani

Fungsi Bank Dunia, Bank Dunia dikuasai Amerika Syarikat, Prestasi Ekonomi Madani

Ketua Ahli Ekonomi Bank Dunia di Malaysia, Apurva Sanghi, menjadi tetamu Keluar Sekejap bagi Episod Ke-68 yang antaranya menjelaskan latar belakang, fungsi dan kedudukan Bank Dunia. Keluar Sekejap kali ini mengambil kesempatan bertanyakan soalan panas berkenaan konotasi dikaitkan dengan Bank Dunia seperti ia dikuasai oleh Amerika Syarikat serta bersifat menindas negara-negara membangun. Apurva Sanghi juga berkongsi pandangan beliau tentang Prestasi Ekonomi Negara dan Kerangka Ekonomi Madani yang dibawa oleh kerajaan pimpinan PMX.

Nov 23, 202301:33:14
Generational End Game, Malaysia Di APEC 2023, Rombakan Kabinet Madani

Generational End Game, Malaysia Di APEC 2023, Rombakan Kabinet Madani

Audio siar Keluar Sekejap Episod 67 yang menampilkan kolaborator, Dr. Ong Kian Ming antaranya telah membicarakan tentang prestasi Malaysia di APEC 2023 baru-baru ini.


Perbincangan tiga hos kali ini turut terarah kepada desas-desus serta keperluan rombakan Kabinet oleh Perdana Menteri.


Sedikit panas, kenyataan Peguam Negara yang baharu mengatakan Rang Undang-Undang Kawalan Produk Tembakau dan Merokok, lebih dikenali sebagai undang-undang untuk generasi penamat merokok atau GEG sebagai tidak berpelembagaan, adalah dipertikaikan.


Episod ini turut menyertakan pautan hansard Parlimen pada 2022 yang menunjukkan wakil Peguam Negara pada ketika itu serta beberapa pakar undang-undang bersependapat bahawa GEG tidak bercanggah dengan perlembagaan negara.


Disertakan butiran-butiran yang dinyatakan oleh KJ tentang perbincangan berkaitan GEG :


Hansard - Mesyuarat JKPK RUU Kawalan Produk Merokok dan Tembakau - https://bit.ly/3QPpUpK


PENYATA - JAWATANKUASA PILIHAN KHAS MENIMBANG RANG UNDANG-UNDANG KAWALAN PRODUK TEMBAKAU DAN MEROKOK 2022- https://bit.ly/40J6ze

Nov 20, 202301:12:44
Refleksi Terhadap Episod Bersama Tun M, Sidang Kemuncak Tergempar OIC, Projek “Land Bridge” Thailand
Nov 16, 202301:22:42
Tun M vs KJ, Dilema Melayu & Malaysia-Isu Dengan Mantan-Mantan PM, Tun M vs Anwar, Pengampunan Najib

Tun M vs KJ, Dilema Melayu & Malaysia-Isu Dengan Mantan-Mantan PM, Tun M vs Anwar, Pengampunan Najib

Episod 65 Keluar Sekejap bersama YABhg Tun Mahathir Mohamad telah membincangkan isu-isu seperti pertembungan Tun M dan KJ pada suatu ketika dulu, dilema Melayu & Malaysia serta isu-isu Tun M dengan mantan-mantan Perdana Menteri Malaysia. Keluar Sekejap juga membincangkan tentang pertembungan Tun Mahathir dan Anwar pada 1999, kewajaran bagi pengampunan Najib serta isu yang mengegarkan dunia, Palestin. Di kesempatan ini, Keluar Sekejap ingin mengucapkan terima kasih kepada Pak Mat Western yang telah menaja episod kali ini. Lebih sedekad dalam dunia F&B, jenama Pak Mat Western merupakan fenomena dan sering menjadi perbualan rakyat Malaysia. Syarikat yang terkenal dengan penghasilan produk sejuk beku seperti kambing perap, lembu perap, ayam perap dan bebola daging ini telah membuka peluang pekerjaan dan melahirkan beribu usahawan di seluruh semenanjung Malaysia. Bagi penggemar makanan Barat, anda boleh mendapatkan produk Pak Mat Western ini atau boleh terus menjadi rakan niaga mereka di talian 017-4440623. Kepada mana-mana syarikat dan entiti yang ingin menaja Keluar Sekejap, boleh hubungi 01119191783 atau e-mel di alamat taja.keluarsekejap@gmail.com

Nov 13, 202302:20:37
Syed Saddiq, Empat Ahli Parlimen Bersatu sokong PMX, Kenyataan Ahli Parlimen Kepala Batas

Syed Saddiq, Empat Ahli Parlimen Bersatu sokong PMX, Kenyataan Ahli Parlimen Kepala Batas

Episod 64 Keluar Sekejap telah membincangkan isu-isu semasa seperti Keputusan Mahkamah terhadap Syed Saddiq dan Kenyataan daripada Ahli Parlimen Kepala Batas.

Keluar Sekejap juga berkesempatan membincangkan tentang keputusan empat Ahli Parlimen Bersatu yang telah menyatakan sokongan terhadap kepimpinan PMX.

Nov 10, 202301:04:25
Liberal International, Tambatan Ringgit, Tiktok Shop, Elaun “On Call” Pegawai Perubatan

Liberal International, Tambatan Ringgit, Tiktok Shop, Elaun “On Call” Pegawai Perubatan

Episod 63 Keluar Sekejap telah membincangkan isu-isu semasa seperti keanggotaan PKR dalam Liberal International, idea kepada tambatan ringgit dan keputusan kerajaan menolak kenaikan elaun tugas atas panggilan (ETAP) atau “On Call” Pegawai Perubatan.

Keluar Sekejap juga berkesempatan membincangkan tentang keputusan Malaysia untuk mengeksport tenaga boleh baharu ke Singapura, Ekonomi Digital dan Tiktop Shop.

Penulisan Artikel daripada Shahril berkenaan isu Palestin :https://amp.scmp.com/week-asia/opinion/article/3240232/malaysias-support-palestinians-will-always-be-firm-amid-politicisation-among-rival-parties

Dikesempatan ini, Keluar Sekejap ingin mengucapkan terima kasih kepada iCompany Malaysia untuk penajaan Episod 63.

Alami perkhidmatan kesetiausahaan syarikat dihujung jari anda dengan #icompanymalaysia yang menawarkan harga yang menjimatkan: * Penubuhan Sdn Bhd Baharu: RM1499 * Tukar Co. Sec kepada Kami : RM499 * Yuran Setiausaha Tahunan : RM365 setahun

Tawaran khas kepada penonton Keluar Sekejap! Guna Kod Promo: KELUARSEKEJAP50 untuk mendapatkan potongan RM50 lagi untuk menubuhkan Sdn Bhd atau bertukar Setiausaha Syarikat kepada iCompany. Jimat lebih menjimatkan!

Sertai revolusi ini, daftar sekarang:https://www.icompany.my/

Nov 06, 202301:31:38
Laporan PAC Pengurusan COVID-19, IHR, Minggu Solidariti Palestin, Statut Rom-Palestin.

Laporan PAC Pengurusan COVID-19, IHR, Minggu Solidariti Palestin, Statut Rom-Palestin.

Episod 62 Keluar Sekejap telah membincangkan isu-isu semasa seperti Laporan PAC bagi Pengurusan Wabak COVID-19 serta International Health Regulations.


Keluar Sekejap juga berkesempatan membincangkan isu Minggu Solidariti Palestin yang dianjurkan oleh KPM di semua institusi pendidikan dan Statut Rom-Palestin.

Nov 01, 202301:22:56
YDPA Ke-17, Institusi Diraja, Bangsa Johor-Malaysia, Situasi Politik, Johor-Singapura

YDPA Ke-17, Institusi Diraja, Bangsa Johor-Malaysia, Situasi Politik, Johor-Singapura

Episod 61 Keluar Sekejap menampilkan tetamu istimewa, DYAM Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim yang telah berkenan mencemar duli menyertai perbincangan kami.


Pelbagai perkara telah dibincangkan seperti perisytiharan Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar sebagai Yang di-Pertuan Agong ke-17, kerelevanan institusi diraja, bangsa Johor dalam konteks Malaysia, masa depan JDT serta keadaan semasa politik negara.

Oct 29, 202301:34:32
Lawatan PMX ke Timur Tengah, MYAirlines, Muktamar PAS, Perhimpunan Agung MCA.

Lawatan PMX ke Timur Tengah, MYAirlines, Muktamar PAS, Perhimpunan Agung MCA.

Episode 60 Keluar Sekejap telah membincangkan isu-isu semasa seperti Lawatan PMX ke Timur Tengah, Muktamar PAS 2023 dan Perhimpunan Agung MCA 2023.


Keluar Sekejap juga berkesempatan membincangkan tentang isu penggantungan operasi syarikat MYAirline secara tiba-tiba.


Segala urusan atau pertanyaan untuk pembelian Merchandise Keluar Sekejap boleh hubungi talian +6019-3293554. Laman web kami sedang dalam penyelenggaraan.

Oct 24, 202301:13:14
Analisa Belanjawan 2024

Analisa Belanjawan 2024

Episod 59 Keluar Sekejap telah tertumpu kepada perbincangan tentang analisa Belanjawan Malaysia Madani 2024 yang telah dibentangkan oleh PMX pada Jumaat yang lepas.Segala urusan atau pertanyaan untuk pembelian Merchandise Keluar Sekejap boleh hubungi talian +6019-3293554. Laman web kami sedang dalam penyelenggaraan.

Oct 18, 202301:34:03
Konflik Palestin-Israel, Keadaan Terkini di Gaza, Solidariti Malaysia bersama Palestin

Konflik Palestin-Israel, Keadaan Terkini di Gaza, Solidariti Malaysia bersama Palestin

Episod 58 Keluar Sekejap menampilkan tetamu khas iaitu Dr. Muslim Imran, Founding Director, Asia Middle East Center (AMEC) For Research & Dialogue yang juga Ahli Biro Antarabangsa Hamas di Asia, bagi membincangkan sejarah dan isu-isu tentang konflik Palestin-Israel.


Keluar Sekejap juga berkesempatan membincangkan secara umum tentang Belanjawan 2024 yang telah dibentangkan oleh PMX pada Jumaat lalu. Keluar Sekejap akan membincangkan dengan lebih mendalam tentang Belanjawan 2024 pada episod akan datang.

Oct 16, 202301:39:54
PRK Dun Pelangai, Pra Belanjawan, LCS, PLKN 3.0 dan Palestin

PRK Dun Pelangai, Pra Belanjawan, LCS, PLKN 3.0 dan Palestin

Episode 57 Keluar Sekejap telah membincangkan isu-isu semasa seperti Analisa PRK Dun Pelangai, Pra Belanjawan 2024, Kapal LCS yang dijangka siap pasa tahun 2029 serta keputusan laksana semula PLKN 3.0. Keluar Sekejap juga membincangkan isu penjualan tanah milik Kerajaan Negeri Pulau Pinang yang dilakukan secara rundingan terus serta 43 Rakyat Malaysia yang menjadi mangsa Macau Scam di Peru. Untuk isu antarabangsa, Keluar Sekejap berkesempatan membincangkan tentang konflik Palestin-Israel. Seperti yang dinyatakan KJ pada topik mangsa Macau Scam : Kalau anda telahpun menjadi mangsa kepada cybercrime ataupun mendapat panggilan yang meragui, boleh buat laporan kepada Cyber 999 Help Centre dibawah Cyber Security Malaysia di 1-300-88-2999 (Office Hours) dan +6019 - 266 5850 (24 JAM Emergency: DDOS / Phishing / Data Breach)

Oct 12, 202301:36:59
PTPTN, GDP Malaysia, Huawei, GEG UK

PTPTN, GDP Malaysia, Huawei, GEG UK

Episod 56 Keluar Sekejap telah membicarakan isu-isu semasa seperti diskaun PTPTN yang tidak diteruskan; jangkaan Bank Dunia tentang kemerosotan GDP Malaysia pada akhir 2023 dan pemilihan Huawei sebagai Penyedia 5G.

Keluar Sekejap juga berkesempatan membincangkan isu antarabangsa iaitu “Generational End Game” yang dicadang untuk digubal di UK.

Oct 07, 202301:28:29
Rombakan Kabinet, Muktamar PAS 2023, DuitNow QR, Jerebu

Rombakan Kabinet, Muktamar PAS 2023, DuitNow QR, Jerebu

Episod 55 #KeluarSekejap di Kay’s Steak & Lobster telah membincangkan isu-isu semasa seperti Rombakan Kabinet, Muktamar PAS 2023, DuitNow QR dan Aset Tabung Haji.

Keluar Sekejap juga berkesempatan untuk membincangkan tentang Jerebu Rentas Sempadan yang telah melanda negara kita.

Disertakan pautan laman web yang telah dinyatakan oleh Shahril pada tajuk Jerebu Rentas Sempadan : http://www.siiaonline.org/first-ever-red-alert-for-transboundary-haze-in-2023/

Kepada mana-mana syarikat, restaurant dan sebagainya yang berminat untuk menaja Episod Keluar Sekejap, boleh email kami di keluarsekejap@gmail.com.


Dikesempatan ini juga, Keluar Sekejap ingin mengucapkan terima kasih kepada Kay’s Steak & Lobster untuk penajaan bagi Episod 55.

Kay’s Steak & Lobster adalah restoran pertama di Malaysia yang menyajikan “Beef Wellington” yang dijamin HALAL oleh JAKIM. Selain itu, terdapat pilihan stik dan udang kara yang segar untuk dinikmati. Sesuai menjadi pilihan restoran untuk keramaian dan tempat santai bagi menikmati juadah yang lazat serta berkualiti.


Untuk merasainya sendiri, anda boleh layari www.kaysteaklobster.com dan buat tempahan meja!

https://www.facebook.com/kaysteaklobster

https://instagram.com/kaysteaklobster

https://www.tiktok.com/@kaysteaklobster

https://x.com/kaysteaklobster

Oct 04, 202301:12:60
Pencen Penjawat Awam, Brain Drain, e-Sport

Pencen Penjawat Awam, Brain Drain, e-Sport

Episode 54 Keluar Sekejap telah membincangkan isu-isu semasa seperti Pencen Penjawat Awam, Penghijrahan Bakat (Brain-Drain) dan Industri e-Sport.


Keluar Sekejap juga berkesempatan membincangkan isu antarabangsa iaitu Pemilihan Presiden Indonesia 2024.


Berikut juga disertakan pautan laman web/dokumen yang dinyatakan oleh KJ dan Shahril di dalam episod kali ini :


PENCEN PENJAWAT AWAM :

ANGGARAN PERBELANJAAN MENGURUS 2023 - https://budget.mof.gov.my/pdf/belanjawan2023/perbelanjaan/Anggaran-Perbelanjaan-Persekutuan-2023.pdf (Muka Surat 54 - 57)


BRAIN DRAIN :

CRITICAL OCCUPATIONS LIST (MyCOL) 2022/2023 : SECTORS DEEP DIVE FOR THE MALAYSIA NATIONAL SKILLS REGISTRY (MyNSR) - https://www.talentcorp.com.my/clients/TalentCorp_2016_7A6571AE-D9D0-4175-B35D-99EC514F2D24/contentms/img/publication/MyCOL%202022-2023%20FINAL.pdf

PENULISAN RENCANA OLEH SHAHRIL SELAKU VISITING FELLOWSHIP DI S. RAJARATNAM SCHOOL OF INTERNATIONAL STUDIES (RSIS), NTU :

WILL THE MALAYSIAN GOVERNMENT MAKE USE OF ITS GOOD FORTUNE? - https://www.rsis.edu.sg/rsis-publication/rsis/will-the-malaysian-government-make-use-of-its-good-fortune/

Sep 29, 202301:30:47
Industri Podcast, Masa Depan KJ-SH, Batal Pencen MP

Industri Podcast, Masa Depan KJ-SH, Batal Pencen MP

Tiber-KS sembang macam-macam termasuk cabaran & masa depan industri podcast di Malaysia, kontroversi MP bukan Islam tafsir Al-Quran, performance PM di UNGA, krisis beras, dan masa depan KS lepas KJ dan Shahril kembali ke politik.

Sep 26, 202301:14:15
UNGA dan Kenyataan Negara, Sukan Asia dan Parlimen Malaysia

UNGA dan Kenyataan Negara, Sukan Asia dan Parlimen Malaysia

Episode 52 Keluar Sekejap telah membincangkan isu-isu semasa seperti Persidangan UNGA dan Ucapan Negara oleh PMX.Keluar Sekejap juga berkesempatan membincangkan tentang kekecohan yang berlaku di Parlimen Malaysia dan Persiapan Malaysia ke Sukan Asia.

Sep 24, 202301:29:20
PMX di Parlimen, Pengasingan Kuasa AG & Pendakwa Raya, Ketagih Makan Luar

PMX di Parlimen, Pengasingan Kuasa AG & Pendakwa Raya, Ketagih Makan Luar

Episod 51 Keluar Sekejap telah membincangkan isu-isu semasa seperti Penjelasan PMX di Parlimen tentang Isu DNAA, Pengasingan Kuasa AG & Pendakwa Raya, Kenyataan Menteri Ekonomi tentang Ketagihan Makan Luar.

Keluar Sekejap juga berkesempatan membincangkan tentang isu Kekurangan Beras Tempatan di Pasaran dan Kenaikan Harga Barangan Asas serta Penjualan Saham LTAT.

Sep 20, 202301:09:07
Penubuhan Malaysia, MA63

Penubuhan Malaysia, MA63

Episod 50 #keluarsekejap edisi khas bersempena Hari Malaysia menampilkan seorang tetamu istimewa iaitu Yang di-Pertua Dewan Negara, Tan Sri @tswanjunaidi untuk membincangkan sejarah penubuhan Persekutuan Malaysia, MA63 dan isu berbangkit.

Sep 16, 202301:42:06
Syed Saddiq, Kem Bossku, Kongres DAP & KSP RMK 12

Syed Saddiq, Kem Bossku, Kongres DAP & KSP RMK 12

Episod 49 Keluar Sekejap telah membincangkan isu-isu semasa seperti penarikan sokongan Syed Saddiq terhadap Kerajaan Perpaduan, Pergelutan Dalaman UMNO dan Kehadiran Zahid Hamidi ke Kongres DAP yang mendapat sambutan hangat. Keluar Sekejap juga berkesempatan membincangkan tentang Kajian Separuh Penggal Rancangan Malaysia Ke-12 (KSP RMK12) 2021-2025 yang dibentangkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim di Dewan Rakyat serta isu antarabangsa seperti Persidangan G20.

Sep 13, 202357:51
Analisa PRK, Beras, Singapura Isu Pengubahan Wang, Permainan Geopolitik China

Analisa PRK, Beras, Singapura Isu Pengubahan Wang, Permainan Geopolitik China

Episod 48 Keluar Sekejap telah membincangkan isu semasa tentang Analisa PRK Pulai dan Simpang Jeram serta berkenaan kenaikan harga beras import.

Keluar Sekejap juga berkesempatan membincangkan isu antarabangsa seperti Singapura dan Isu Pengubahan Wang serta Permainan Geopolitik China.

Sep 10, 202301:21:13
Zahid Hamidi Dilepas Tanpa Bebas, NIMP 2030, Peta China 2023

Zahid Hamidi Dilepas Tanpa Bebas, NIMP 2030, Peta China 2023

Episod 47 Keluar Sekejap telah membincangkan isu panas iaitu keputusan melepaskan tanpa membebaskan (DNAA) Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi daripada semua 47 pertuduhan pecah amanah, rasuah, dan pengubahan wang haram yang berkaitan dengan dana Yayasan Akalbudi.


KS turut membincangkan tentang “New Industrial Master Plan” (NIMP 2030) yang baru dilancarkan oleh Perdana Menteri, Dato’ Seri Anwar Ibrahim.


KS juga berkesempatan untuk membincangkan tentang isu luar negara seperti Peta Standard China 2023 dan kemenangan Tharman Shanmugaratnam pada Pilihan Raya Presiden Singapura.

Sep 06, 202301:12:41
National Energy Transition Roadmap (NETR) Phase 2, SKMM 'Abang Besar' & Jalan Ke Arah Kemerdekaan

National Energy Transition Roadmap (NETR) Phase 2, SKMM 'Abang Besar' & Jalan Ke Arah Kemerdekaan

Episod kali ini dibawakan khas sempena Hari Kebangsaan dengan membincangkan beberapa topik seperti National Energy Transition Roadmap (NETR) Phase 2 dan SKMM ‘Abang Besar’.KS juga membincangkan tentang Jalan Ke Arah Kemerdekaan bagi mengimbau kembali sejarah Kemerdekaan Tanah Melayu.


Untuk sebarang pertanyaan, sila email keluarsekejap@gmail.com

Subtitles by Hazwan

Aug 31, 202301:16:29
PRK, Pemakaian Baju Batik, Pilihan Raya Presiden Singapura, Kerajaan Thailand

PRK, Pemakaian Baju Batik, Pilihan Raya Presiden Singapura, Kerajaan Thailand

Walaupun kini di luar negara, Khairy dan Shahril tetap merakamkan episod baharu secara virtual untuk membincangkan beberapa topik menarik dalam dan luar negara seperti Pilihan Raya Kecil Simpang Jeram dan Parlimen Pulai, logo DAP di mock cheque kerajaan dan kod pemakaian yang lebih mesra dengan iklim di Malaysia. KS turut menyentuh tentang beberapa isu luar negara seperti Pilihan Raya Presiden Singapura, pembentukan kerajaan Thailand dan lain-lain lagi.


Links https://www.rsis.edu.sg/rsis-publication/rsis/performing-prime-minister-in-the-wake-of-malaysias-state-elections/

Aug 27, 202301:21:43